Przejdź do głównej zawartości

Wyznanie


Wyznanie
  piosenka ludowa nie jest jeszcze językiem ojczystym.
jest skrawkiem życia. grudką ziemi pod skórą.

ktoś kto bardzo kocha kwiaty ma własny stół  a na nim obrus
w czerwone róże. ktoś jest bardzo pobożny albo tylko udaje
dlatego nie potrafi śpiewać.

śpiewam o zarośniętych torach kolejowych z martwym
ciemnym wagonem. śpią  w nim głosy robotników i rysunek
ptaka. jego rdzawe skrzydła migoczą w słońcu.

jestem dziewczyną z włosami zwiniętymi w śpiew
niewiadomego koloru. jestem dziewczyną  z matowymi włosami.
śpiewem przyzywam brudne krople deszczu  dzwoniące
w zardzewiałych rynnach.

dwa drzewa które kiedyś były lasem.  kopiec mrówek
z epoki kamienia łupanego zamieniony w cmentarz.
grzebień dziadka w zapomnianym grobie na obcej półkuli.
starego żebraka grającego na akordeonie do wiatru w kieszeni
i resztki wódki w wyszczerbionej butelce.

bańki deszczu zmieniają się w płaską kałużę.  grają na
ostatnich kroplach dzwoniąc o dziwne wzgórze. mogło być
kurhanem dawnego społeczeństwa. całopalne naczynia
pełne płynu do naczyń. czaszka w kształcie plastikowej butelki.

helikopter dokładnie w chwili kiedy mija dach domu.
ostatni liść tego lata – kawałek soczystej zieleni która nadal
oddycha pełnymi płucami. zadżumiony motyl przyklejony
 do muru wsiąka w czerwień cegły. wkrótce spłonie wraz z latem.

trzy madonny na targu kupujące czosnek – moje szalone ciotki
z piosenką ludową na ustach.  jestem ząbkiem w ich czosnku
pachnę  intensywnie gdy śpiewam. jestem czosnkiem
wrośniętym w śpiew kawałka ziemi na ojczystym  polu.


Komentarze

Gwara śląska najgryfniejsze wlazowania

Kuloki i hajcongi

Jak już przidzie styczyń to praje dycko je bioło za łoknym, aże bioło, autami ludzie niy poradzom wyjechać ze swojich placow skuli śniegu, a kaj człowiek sie yno niy podziwo, lotajom ludziska po szesyjach z roztomańtymi hercowami i inkszymi łopatami i łodciepujom te wielki hołdy. Wszyndzi je gładko i trza dować pozor jak sie idzie we ważnej sprawie na klachy do somsiadki, abo do roboty. A jak je zima w chałpach! Trza hajcować we wszystkich piecach, bo inakszy pazury łod mrozu ulatujom. Jo dycko myślach że nojlepszy sie majom ci, kierzi miyszkajom na blokach, bo dycko majom ciepło, niy muszom sie marasić wonglym, ani wachować piecow, coby w nich niy zagasło, ale ostatnio słysza, że i na blokach ni ma tak blank dobrze, bo bezmała som tam jakiś haje o liczniki przi tych fojercongach. A zajś jak kiery miyszko we swoji chałpie, to musi już na jesiyń sie o wongel starać, a w zimie niy umi se bez żodnej komedyje ponść z chałpy, bo zarozki we piecu zagaśnie i kaloryfer zamiast parzić po puk

Bebok - straszki śląskie

Bebok Starki i ciotki, opy i omy, somsiod i potka dobry znajomy, kożdy sztyjc straszy i yno godo, że zmierzłe bajtle, to bebok zjodo. Jak niy poschraniosz graczek z delowki, jak we Wilijo niy zjysz makowki, jak locesz, abo straszysz kamratki, jak klupiesz wieczor w dźwiyrze sąsiadki, to już cie straszom, że bebok leci. Zaroz wylezie i zeżro dzieci. Choć żejś go jeszcze niy widzioł wcale, bo sztyjc kajś siedzi som na powale, abo za ścianom szuści i klupie, abo spi w szparze w starej chałupie. Bebok w stodole, bebok je w rzece, a jak tam przidziesz, to łon uciecze. A je łoszkliwy, jak mało kiery, choć ni mo kryki, ani giwery. A jednak, bojom fest sie go dzieci, bo żodyn niy wiy, skoro przileci. Toż, kożdy dumo i rozważuje jak tyż tyn bebok sie prezyntuje. Czy łon je wielki jak kumin z gruby,   Abo, jak mrowca bebok łoszkliwy je mały, abo ciynki jak szpanga. Czy łon mo muskle i dźwigo sztanga, abo je leki jak gynsi piyrzi, abo si

Bajka o śwince po śląsku

Bajka o śwince                                     Babuć Kulo sie po placu babuć we marasie, rod w gnojoku ryje, po pije w kalfasie, kaj je reszta wopna i stare pająki, co się przipryczyły zza płota łod łąki. Gryzie babuć   wongel jak słodki bombony, po pije go wodom, kaj gebiz łod omy leżoł zmoczony. Woda zzielyniała, skuli tego bardzij mu tyż szmakowała. Zeżro wieprzek mucha,   ślywki ze swaczyny, po ym se po prawi resztom pajynczyny. Godali nom   oma, że nikierzi ludzie som gynau zmazani, choćby te babucie. Dejmy na to ujec, jak przidzie naprany, tyż jak wieprzek śmierdzi i je okulany. Śmiejymy sie z wieprzkow, ale wszyscy wiedzom- kożdego   babucia kiedyś ludzie zjedzą.