Przejdź do głównej zawartości

Przemienione w czasie

Nie widzisz tego młody

śmieszy cię śpiew gospodyń uśpiony na fotografii.
rozmazany śpiew bez ust. kobieta z plamą zamiast
chustki. kobieta bez ust bez przekleństw męża
zamroczonego wódką.

śmieszy cię uśmiech starty z powierzchni papieru.
życzę ci śmiechu młody póki nikt nie zamaluje go
na tobie farbą czasu.

ta fotografia jest trójkątem bermudzkim. na tej
fotografii ludzie znikają po kawałku jak niemodne
ubrania które mam pod powiekami.

dotknij póki czujesz usta. dla ciebie to nic dla mnie
odnaleziona część ciała jak wrak samolotu który
dawno temu zniknął z radaru.




Przemienione w czasie

dała mu życie w godzinie śmierci.
cień ojca był odbiciem w lustrze

ogień wyszedł z komina
oplótł czerwonymi wężami jej warkocze
nie dotykając ich

cień ojca szeptał
zbłąkana kula zamieszkała mi w mózgu
po co mi to pole pod lasem – nieznany ugór
moje nasienie spłonie
jak iskra dalekiego parowozu

dała mu życie w godzinie jasności
ogień wyszedł z niego
i stał się miedzą dzielącą wojnę
od zbierania zboża
i stał się miedzą łączącą nienawiść
i miłość dla której śmierć
jest tylko przechodniem
w połatanym kapeluszu i prześcieradle
zarzuconym na plecy.





Chłopcy okradali żołędzie z szypułek

szliśmy szlakiem krwawiących patyków
odrapanych ze skóry gdzie pałąkowate nogi
znaczyły koła ognisk w dębowym zagajniku.

hałda parowała potem i opowieściami
o jednookich kotach polujących na szczury.
wypluwała gromady wróbli i starych kalek
żywiących się rozżarzonymi kartoflami
i węglem z nasypów kolejowych.

chłopcy okradali ziemię. szliśmy szlakiem
łopat żłobiących plecy jak rowy i wyboje
na łupinach orzechów włoskich

tam gdzie płuca wypluwa się po kawałeczku
wraz z kiełbasą nabijaną do jelit nutrii
straszących wielkimi pomarańczowymi zębami
podobnymi do szczęk podnośników urobku
zwanego życiowym bagażem.

Komentarze

Gwara śląska najgryfniejsze wlazowania

Kuloki i hajcongi

Jak już przidzie styczyń to praje dycko je bioło za łoknym, aże bioło, autami ludzie niy poradzom wyjechać ze swojich placow skuli śniegu, a kaj człowiek sie yno niy podziwo, lotajom ludziska po szesyjach z roztomańtymi hercowami i inkszymi łopatami i łodciepujom te wielki hołdy. Wszyndzi je gładko i trza dować pozor jak sie idzie we ważnej sprawie na klachy do somsiadki, abo do roboty. A jak je zima w chałpach! Trza hajcować we wszystkich piecach, bo inakszy pazury łod mrozu ulatujom. Jo dycko myślach że nojlepszy sie majom ci, kierzi miyszkajom na blokach, bo dycko majom ciepło, niy muszom sie marasić wonglym, ani wachować piecow, coby w nich niy zagasło, ale ostatnio słysza, że i na blokach ni ma tak blank dobrze, bo bezmała som tam jakiś haje o liczniki przi tych fojercongach. A zajś jak kiery miyszko we swoji chałpie, to musi już na jesiyń sie o wongel starać, a w zimie niy umi se bez żodnej komedyje ponść z chałpy, bo zarozki we piecu zagaśnie i kaloryfer zamiast parzić po puk

Bebok - straszki śląskie

Bebok Starki i ciotki, opy i omy, somsiod i potka dobry znajomy, kożdy sztyjc straszy i yno godo, że zmierzłe bajtle, to bebok zjodo. Jak niy poschraniosz graczek z delowki, jak we Wilijo niy zjysz makowki, jak locesz, abo straszysz kamratki, jak klupiesz wieczor w dźwiyrze sąsiadki, to już cie straszom, że bebok leci. Zaroz wylezie i zeżro dzieci. Choć żejś go jeszcze niy widzioł wcale, bo sztyjc kajś siedzi som na powale, abo za ścianom szuści i klupie, abo spi w szparze w starej chałupie. Bebok w stodole, bebok je w rzece, a jak tam przidziesz, to łon uciecze. A je łoszkliwy, jak mało kiery, choć ni mo kryki, ani giwery. A jednak, bojom fest sie go dzieci, bo żodyn niy wiy, skoro przileci. Toż, kożdy dumo i rozważuje jak tyż tyn bebok sie prezyntuje. Czy łon je wielki jak kumin z gruby,   Abo, jak mrowca bebok łoszkliwy je mały, abo ciynki jak szpanga. Czy łon mo muskle i dźwigo sztanga, abo je leki jak gynsi piyrzi, abo si

Bajka o śwince po śląsku

Bajka o śwince                                     Babuć Kulo sie po placu babuć we marasie, rod w gnojoku ryje, po pije w kalfasie, kaj je reszta wopna i stare pająki, co się przipryczyły zza płota łod łąki. Gryzie babuć   wongel jak słodki bombony, po pije go wodom, kaj gebiz łod omy leżoł zmoczony. Woda zzielyniała, skuli tego bardzij mu tyż szmakowała. Zeżro wieprzek mucha,   ślywki ze swaczyny, po ym se po prawi resztom pajynczyny. Godali nom   oma, że nikierzi ludzie som gynau zmazani, choćby te babucie. Dejmy na to ujec, jak przidzie naprany, tyż jak wieprzek śmierdzi i je okulany. Śmiejymy sie z wieprzkow, ale wszyscy wiedzom- kożdego   babucia kiedyś ludzie zjedzą.